Translate

Укупно приказа странице

Претражи овај блог

.

.
.

ШИК?ШИК! Чик!

...

Заједљивци би рекли - скупиле се доконе обожаватељке "Секса и града" да убију још једно послеподне. Благонаклони би се запитали има ли бољег начина да се човек оплемени и издигне на трен из кала свакодневице, него да понекад разговара, зашто да не, и о шику?

О шику као модном феномену, стању духа и свести - шику у Србији - разговарале су жене окупљене на другом рођендану магазина "Грација". / Од шика до шиканирања : Колико је далеко од шика до шиканирања, нисмо успели да чујемо на скупу у "Суперспејсу". Готове одговоре ваљда нико није очекивао. Шик је кад сами себи, како се чуло, покушате да одгонетнете шта је шик (?) (…) Реч шик потиче од француског "chic", што је придев који се употребљава у значењу "укусан, леп, пристао, свидљив, допадљив, помодан"; као именица означава леп спољашњи изглед у складу с прописима моде, добар начин живота. Одмах до речи шик налази се и реч "шикана", француски "chicane" - злоба, кињење, злонамерно стварање тешкоћа. Свако претеривање, али и небрига за ситнице и детаље који многима "живот значе" јесте изругивање шику и, на крају, шиканирање. / Извинити се и с осмехом прихватити пораз > И заиста, може ли жена која је увила трепавице и обула штиклице да буде шик, иако се, можда, није умила и опрала зубе? Може ли шик бити мушкарац који се украсио најновијом марком аутомобила, а никад не стаје на пешачком прелазу? / Одговор је јасан – не. А жене окупљене на трибини "Грације" - водитељка Бранка Невистић, главна и одговорна урединца "Грације" Светлана Прерадовић, балерина Аја Јунг, манекенка Анђелија Вујовић и друге - једногласне су у оцени да у Србији, и поред свега, има шика, а шик је извинити се, али и с осмехом прихватити пораз…. - Видети више Шик у Србији. Објављено 9. јуна 2008. / 10:41:00

...

ПоРтАл

ПоРтАл
САЗВЕЖЂЕ З

четвртак, 4. децембар 2014.

БРАНИМ САМО СВОЈУ ТРОЈУ / Мирослав Димитријевић





ГЛАВОНОСЦИ

Ко ће да ме заустави
Док о својој радим глави

Кад сам себи главу сечем
Певам место да лелечем

Тад ме горске виле чују:
Вином биљем ме лекују

И тако пред сваку борбу
Стављам главу ја у торбу

Падне л` ова са рамена
Из торбе јој стиже смена

Сви ми неху главоносци:
Свеци цари прости косци

Свети Јован - крсна слава
Пророк што све надвисава

А кнез Лазар двоглав сања
И цар Тројан с три лобање

Још Сунце неће заћи
Сваку ћемо главу наћи

Ад када на нас зија
Биће – обретенија

Свака глава је држава
Обретина – царевина

Ако моју џелат скине
Засијаће са висине

Опет ведра Опет чила
У сазвежђу Јабучила



БРАНИМ САМО СВОЈУ ТРОЈУ

Тужне свирке и пеане:
Мач је оштар с обе стране

Ко ће жртву да спречи
Док је кољу да не дречи

У плачу свака глава
И почиње и свршава

Бранио сам српску Троју
И погинуо у том боју

Косовским љутим пољем
Ишао сам да се кољем

И у Сремском злом пробоју
Бранио сам српску Троју

Пјан у крчми у двобоју
Песницама браним Троју

Колико је и свет стар
Браним увек исту ствар

Све док траје календар
Бранићу тај Божји дар

То не радим `вако стар:
То у мени чини Цар

Цар Царева и Учитељ
Закон Правда и Равнатељ

Милијаде бојних лета
Како браним Крај од Света:

Молитвама сузом умом
Заклетвама и куршумом

Жалне свирке и пеане:
Мач је оштар са две стране
Ал ни једна да престане

Браним само своју Троју
У космичком вишебоју

ХЕКТОРОВО ОПЕЛО

Мрцварено Хекторово тело
Обукли су у ново одело:

За књижевну ломачу се спремам
Да с очистим и да грехе немам

Јер у раки Злопоглеђа Срђа
Споро гори – те постане рђа

За живота бејах на Пегазу
И кад пузах сличан рајском гмазу

Височанство Духа не оспори
Ни пакао што с људима гори

Смртна рана и озледе старе
Сад привлаче анђеле видаре:

На њих мећу добре људске душе
Беле раде здравац гаравуше

Баш све оно где сам се огрешио
И рачуне које нисам решио

И питам се што с анђели муче
Да ме срећног од греха одлуче

Ако чине по Закону Добра:
Та по њему настаде и кобра

Ако чине по Божјој Милости:
По њој труну и свечеве кости

У блаженом родих се незнању
Не упамтих ни разлог постању

И сручих се на грешну земљицу
Као кобац на јадну птичицу

Да не беше Господа ми Бога
Без видљивог и стварног разлога
Починио бих још триста грехова

Мрцварено Хекторово тело
Само себи очита опело

Нема коментара:

Постави коментар

ЛЕКСИКОН ЕЗ

ЛЕКСИКОН ЕЗ
Прототип Енциклопедије ЗАВЕТИНА